středa 10. října 2012

Blumenthal&Vanek

Dnes jsem přemýšlela, co bych ukuchtila o víkendu. Jelikož máme velkou zásobu kuchařek z celého světa, není nouze o nápady. Jako první jsem ale sáhla po sbírce receptů od světového kuchaře Hestona Blumenthala - Heston Blumenthal at home. V ní jsem našla pár vyhovujících a velmi kreativních receptů, které by nemusely být složité na přípravu, jelikož se v této knize snaží uvádět recepty, které by měl zvládnout každý z nás i proto, že jsou jednoduché na přípravu a nenáročné na potraviny. Na víkend pravděpodobně připravím Lemon tart a nebo zkusím Golden syrup crème brûlée. 
Během týdne také plánuji udělat druhý čokoládový dort, který jsem dělala už minulý týden a musím se pochlubit, že chuť  byla srovnatelná s chutí dortů ve Starbucks. 
Druhá kniha, po které jsem sáhla se jmenuje Poklady klasické české kuchyně aneb jak to ta babička tenkrát vařila od Romana Vaňka, který šéfuje Pražskému kulinářskému institutu. Můžete také vidět jeho krátká videa na stream.cz, kde rozebírá složky různých produktů, prodávaných v obchodech (jako například paštiky, limonády, atd). Jak už napovídá název knihy, jedná se o sbírku receptů hlavně české kuchyně, kterou mám já osobně velmi ráda. Oblíbila jsem si v této knize bramborový krém s hříbky a česnečku, kterou bych ráda zkusila. Ráda bych se také naučila dělat knedlíky, ale s tím asi počkám, aby mi s tím pomohla mamka.

Dnes jsem se ale nepustila do knedlíků, ani do polívek, ale do obyčejných a jednoduchých bramborových plátků, které připomínají chipsy, jen jsou o něco zdravější. 
Tady je pár obrázků pro představu.

Bramborové plátky

Poklady klasické české kuchyně aneb jak to ta babička tenkrát vařila - Roman Vaněk

Bramborový krém s hříbky, hráškový krém

Heston Blumenthal at home




Žádné komentáře:

Okomentovat